Ogłoszenie na VII niedzielę zwykłą 23. II. 2020 r.

  1. Dzisiaj po Mszach św. zbiórka do puszek na rehabilitację chorych dzieci.
  2. Najbliższa środa to Popielec. Rozpoczęcie Wielkiego Postu. Msze św. w środę o godz. 7.00, 10.00 rano, oraz po południu o 16.00 i o 18.00.  Na każdej Mszy św. poświecenie popiołu i posypanie głów popiołem.  W tym dniu obowiązuje post ścisły.
  3. Post byłby czymś małym i niegodnym, gdyby polegał tylko na po­wstrzymaniu się od spożywania pokarmów mięsnych. Rdzeniem postu jest nawrócenie. Istotą postu — według proroka Izajasza — jest „uniżenie duszy przed Panem"
  4. Nabożeństwa Wielkiego Postu: w piątek Droga Krzyżowa o godz. 16.30 dla dzieci i młodzieży. Po tym nabożeństwie będzie udzielana Komunia św. A także o godz. 18.30 dla dorosłych. W niedzielę Gorzkie Żale o godz. 17.30.  Za udział w tych nabożeństwach można uzyskać odpust zupełny pod zwykłymi warunkami.
  5. Wielki Post jest dla chrześcijan czasem szczególnego rozmyślania misterium Krzyża. W drodze do Boga, w którymś momencie życia, znajdziemy się w cieniu krzyża. Może będzie nim niepowodzenie, choroba, zdrada, odejście kogoś bliskiego (...). Wtedy do słów naszego Mistrza i Pana: „kto chce iść za mną, niech zaprze się samego siebie, niech weźmie swój krzyż..." niczego nie trzeba dopowiadać. Życie staje się wypełnieniem, dźwięki nabierają treści. Na wielu drogach świata, na licznych ścieżkach twego życia staje skrzyżowany znak, który kiedyś miał kształt realniejszy niż realność, który kiedyś był ciężarem na miarę kosmosu, który kiedyś spłynął żywą krwią i dla­tego tutaj jesteśmy. Na początku wszystkich krzyży, był ten jeden. Jego krzyż. Na początku wszelkich cierpień, było to jedno, Jego cierpienie. Niechaj w ciągu tych czterdziestu dni starczy nam czasu, aby rozważyć cenę miłości jaką zapłacił Jezus Chrystus za mnie i za ciebie.
  6. Ludziom naprawdę wierzącym nie trzeba chyba wiele mówić na temat całkowitej abstynencji alkoholowo-nikotynowej, jaka winna wiązać się z Wielkim Postem. Jeżeli raz jeszcze tu o tym się wspo­mina, to przede wszystkim, dlatego, by uwrażliwić nas na apostolski charakter takiej dobrowolnej abstynencji. Przez świadomie podjętą abstynencję i to z motywów religijnych zdążamy do trzeźwości narodu. Przez osobistą ofiarę ratujemy naszych braci zniewolonych tym straszliwym nałogiem.